On a

On a

Schuim der Aarde
















In 2016 verscheen mijn debuutroman, Schuim der Aarde, bij Uitgeverij Lebowski. Hart en ziel heb ik erin gestopt; ik hoop dat de lezer even uit zijn eigen wereld wordt gehaald met dit boek.  

Het boek is te koop bij de boekhandel of online (bijvoorbeeld BrunaPaagmanBol e.a.). Je mag 'm natuurlijk ook bij mij bestellen, dan schrijf ik er voor jou of voor je geliefde / oom / baas een persoonlijke boodschap in. 

Voor meer informatie, het aanvragen van recensie-exemplaren, interviews, beeldmateriaal of speciale acties kun je contact opnemen met Elaine Oey (elaine.oey@overamstel.com) of met mij (roxane@depleitschrijver.nl). Voor lezingen of boekenclubs: stuur me een mailtje.  


    Dank aan iedereen die me heeft gesteund op deze weg. Laat me vooral weten wat je 
    vindt als je het boek hebt gelezen. De dood of de gladiolen! 

De eerste recensies zijn binnen! Een greep:





Schuim der Aarde op de lijst 'Beste 19 boeken van 2016'! "Blikken we normaal vooruit, vandaag kijken we terug op 2016. Welke boeken waren niet te missen het afgelopen jaar? En welke titels klommen naar eenzame hoogten in de lijsten op Hebban? De redactie stelde een lijst samen van titels die buitengewoon goed ontvangen werden, binnen en buiten jouw favoriete lezerscommunity. Hebban presenteert: de 19 van 2016! 
Maandelijks verschijnen vele tientallen nieuwe boeken. De redactie van Hebban selecteert aan het eind van elke maand de boeken waarvan je móét weten dat ze eraan komen. De kersen op de boekentaart, zeg maar. In december een speciale editie van 'De negentien van', namelijk een jaaroverzicht van negentien boeken die je niet gemist mag of kan hebben dit jaar."  



Tip van de boekhandel: 'Het is waar wat er over dit boek geschreven wordt: het is hard, erg hard. Maar tegelijkertijd veel meer dan dat. In prachtige zinnen die vaak poëtisch aandoen vind je thema's als liefde, hoop en vriendschap ruimschoots terug. U kent ze wel: die boeken die je 20 jaar geleden gelezen hebt en die een sfeer ademen die je niet vergeten bent. Ik weet op voorhand: voor mij is dit zo'n boek.' 



Getipt in Trouw: ‘Wie na de Olympische Spelen nog een blik wil werpen op het andere Brazilië, leze de debuutroman van jurist Roxane van Iperen’


Getipt in Vogue: 'Een indrukwekkende, rauwe roman over overleven.'



Recensie in Volkskrant: ‘Een goed gecomponeerd en sterk geëngageerd verhaal. 't Is onguur en huiveringwekkend en getoonzet in het zwartste zwart. Niet per se iets om gelukkig van te worden, wel schrijnend wijzer’

De grootste lezerscommunity van Nederland en Vlaanderen organiseerde een boekenclub. De deelnemers beoordeelden Schuim der Aarde met een gemiddelde score van 5 ***** (de maximale score)! Daarmee staat het voor 2016 op nummer 1 van alle boekenclubs. 


Getipt in Opzij: 'Als je je leven lang als een beest wordt behandeld, word je er dan op den duur een? Schuim der Aarde is een beklemmend en gruwelijk verhaal over ongelijkheid en moraliteit dat getuigt van een bewonderenswaardig inlevingsvermogen.’ 




1 opmerking:

  1. Tijdens de olympische spelen en mijn zomervakantie gelezen. Leert je weer beseffen hoe goed wij het hebben en geeft de andere samenleving een gezicht en neemt het ver van mijn bed gevoel weg. Heftig maar wel een mooi verhaal. Geen gebruikelijke keuze, maar blij dat ik dit gelezeniet heb. Mooi met die verschillende verhaallijnen.

    BeantwoordenVerwijderen